بزرگداشت ۱۹ مهر با محوریت بیانات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود 

بزرگداشت ۱۹ مهر با محوریت بیانات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود 

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: امسال نیز طبق روال هر ساله یکسری برنامه به منظور بزرگداشت ۱۹ مهرماه و با محوریت بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته که با توجه به شرایط موجود به صورت محدود اجرا می شوند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به ۱۹ مهرماه، گفت: ۱۹ مهر مصادف با سالروز بیانات تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان افزود: امام خامنه ای (مدظله العالی) در بخشی از این بیانات فرمودند؛ من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید.


وی بیان کرد: همچنین ایشان در بخش دیگری از این بیانات فرمودند؛ بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند، فراهم کنید، مطالعه کنید، کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد..کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید . مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال . بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید . با سماحت و مدارا.



خوبی زاده بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را نقشه راه فعالان مسجدی دانست و ابراز کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان امسال نیز طبق روال هر ساله یکسری برنامه به منظور بزرگداشت ۱۹ مهرماه و با محوریت بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته که با توجه به شرایط موجود به صورت محدود اجرا می شوند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان ادامه داد: در همین راستا مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در دستور کار قرار دارد که با حضور کارکنان این ستاد و رابطین فهما در گلزار شهدای شهر جیرفت اجرا می شود.


وی اظهار کرد: همچنین قرار است در این روز با حضور در دفتر امام جمعه جیرفت با ایشان دیدار و گفتگو کنیم.


خوبی زاده ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه طرح ملی شنبه های با کتاب مساجد فرصتی را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار فراهم کرده است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: این هفته نیز این طرح کتابخوانی به صورت گسترده در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد شاخص جنوب کرمان اجرا می شود.


وی تاکید کرد: طرح ملی شنبه های با کتاب با رویکرد معرفی کتاب های مفید و ارزشمند در زمینه های مختلف به صورت حضوری در مساجد اجرا می شود.


خوبی زاده در خاتمه یادآور شد: به منظور اجرای گسترده و هر چه بهتر این طرح ملی سعی کردیم تا از طریق برقراری ارتباط با ائمه جماعات مساجد، از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

پایان پیام/ 586